Haideti sa facem cel mai mare blog cu retete culinare si tot ce tine de bucatarie!
Acesta este un blog unde poate scrie oricine are o reteta culinara cu poze originale, sfaturi culinare si tot ce tine de bucatareala.
Cine vrea sa scrie pe acest blog trebuie sa lase un comentariu cu numele si adresa de email, pentru a va da autorizatia.
Va astept cu drag!

vineri, 24 august 2012

Tort cu ciocolata alba si ananas (reteta video)

Pentru ca pe 22 august am implinit 25 de (prima)veri HAPPY BIRTH DAY TO ME, m-am gandit ca af fi dragutz sa-mi fac un tort, deh... defect profesional, pur si simplu nu pot sa cumpar un tort cand stiu ca pot face unul mai bun si cu ingredientele pe care vreau. Si pentru ca este vara si este extrem de cald afara, m-am gandit sa fac un tort cu ciocolata alba desi imi place mai mult cea neagra, insa ciocolata neagra ne agita foarte mult si nu este indicata vara, iar ca fruct m-am gandit la ananas pentru ca este dulce acrisor si pentru ca imi place foarte mult.

 
 

Ingrediente pentru blat:
  • 6 oua
  • 10 linguri de faina
  • 10 linguri de zahar
  • 4 linguri de ulei
  • 1 pliculet de praf de copt
Ingrediente pentru crema ganache:
  • 500 gr ciocolata alba
  • 400 ml frisca lichida
  • 1 ananas mediu
Cum se face: prima data facem crema pentru ca trebuia sa stea la frigider pentru cateva ore. Punem frisca lichida la incalzit si apoi adaugam ciocolata alba rupta in bucati. Asteptam pana se topeste ciocolata, lasam sa se raceasca si punem crema la frigider preferabil peste noapte. Se poate pune si in congelator pentru cateva ore. Cand crema s-a intarit si mixeaza bine pana devine pufoasa si aerata.
Pentru blat separam cele 6 oua, batem bine albusurile cu un mixer pana se intaresc, apoi adaugam zaharul treptat pana ce albusurile devin lucioase si tari. Sparat amestecam uleiul cu galbenusurile si le adaugam treptat peste albusuri, amestecand usor de jos in sus. In cele din urma amestecam praful de copt cu faina si le adaugam treptat peste compozitia de albusuri cu galbenusuri. Amestecam cu miscari largi de jos in sus, avand grija sa nu se lasa albusurile. Punem aluatul intr-o tava de tort tapetata cu hartie de copt si coacem blatul la foc potrivit pentru 30 de minute sau pana ce o scobitoare introdusa in mijlocul blatului iese curata. Scoatem blatul din forma il lasam sa se raceasca bine si il taiem in 3 parti egale (vezi video).
Asamblare: asezam intr-un platou inelul tavii de tort si asezam in el prima parte a blatului. Insiropam cu putin suc de ananas, punem un strat generos de crema iar peste crema asezam bucatile de ananas. Continuam astfel si cu cea de-a doua parte a tortului terminand cu ultima parte a blatului. Pastram un sfert din crema pentru a-l decoara. Se lasa tortul la frigider pentru cel putin 4 ore si se decoreaza dupa bunul plac. Pentru varianta mea de decor urmariti video-ul.

Vezi video ! prima parte 1/2



Vezi video ! partea a doua 2/2


 
Pofta buna!

Sursa acestei retete este blogul http://jamilas-cuisine.blogspot.ro/

Un comentariu:

  1. BUNA ZIUA DOAMNA JAMILA. AM O ,, MARE ,, PROBLEMA . SPER SA MA LAMURITI DVS. IN BOLUL UNDE ESTE CREMA PT. TORT MI SE PARE PUTINA CREMA .IN SCHIMB CIND ATI INCEPUT SA ASAMBLATI TORTUL , MI SE PARE CA ESTE MAI MULTA CREMA , SI IN INTERIORUL TORTULUI SI IN EXTERIOR CIND IMBRACATI TORTUL. POATE GRESESC , NU STIU SIGUR. VREAU DOAR SFATUL DVS. CA SA NU DAU GRES , CIND FAC TORTUL. VA MULTUMESC ANTICIPAT .

    RăspundețiȘtergere